پورتال جامع علوم انسانی ؛خدمات آموزشی و مطالعات فرهنگی
وبسایت آموزشی؛ فرهنگی ؛ پژوهشی و خبری - داود غفاری - علم باید درباره زندگی سخن بگوید اگر میخواهید آن را تغییر دهید.رولان بارت
نگارش در تاريخ دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:افتادگی پلک, پوست اطراف چشم, توسط داود غفاری

چشم هایتان هم باید ورزش کنند تا از تنبلی آنها جلوگیری به عمل آید.مانند تمام اعضای بدن که به تحرک نیاز دارند

http://upload7.ir/images/68661815029192994133.jpg

 

پوست اطراف چشم نازک ترین و شکننده ترین پوست در تمام سطح بدن است و با توجه به این که هنگام صحبت کردن با دیگران، چشم ها کانون توجه محسوب می شوند، چین و چروک های اطراف آن به عنوان بزرگ ترین علت پیری چهره شناخته شده اند. کیست های زیر چشمی نیز صدمه زیادی به چهره فرد وارد می کند و باعث ایجاد قیافه ای آشفته و پریشان می شود. ورزش های مخصوص چشم می تواند کمک زیادی به چشم های پف آلود کند.  افتادگی پلک  ها نیز با تمرین های مؤثر و ورزش های ضد پیری چشم، تا حد زیادی برطرف می شود.

● تمرین شماره ۱

دو طرف سر خود را در قسمت گیجگاه – به آرامی با دو انگشت فشار دهید تا عضلات آن کشیده شوند و در همین حال، مرتبا چشم ها را باز و بسته کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

 

● تمرین شماره ۲
در حالی که چشم هایتان بسته و آرام است، به صورت قائم بنشینید. همان طور که  پلک  چشم ها در تمام طول مدت ورزش بسته است، اول به پایین نگاه کرده و بعد تا جایی که ممکن است به بالا نگاه کنید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

 

● تمرین شماره ۳
با چشم های بسته و آرام، راست بنشینید. همان طور که چشم ها را در تمام طول تمرین بسته نگه داشته اید، ابروها را تا جایی که می توانید، بالا ببرید و  پلک  چشم ها را تا حد ممکن به سمت پایین بکشید. در همین حالت بمانید و تا ۵ بشمارید. استراحت کنید و این ورزش را ۵ بار تکرار کنید.

 

● تمرین شماره ۴
با چشم های باز و آرام، به صورت راست بنشینید.  پلک  بالای چشم ها را تا نیمه ببندید و در همین حال، ابروهایتان را به سمت بالا ببرید. بعد چشم ها را کاملا باز کنید تا سفیدی چشم ها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.

 

● تمرین شماره ۵
مثل سه حرکت قبلی، راست بنشینید و در حالی که چشم هایتان باز است، سرتان را صاف نگه دارید. همان طور که سرتان را مستقیم نگه داشته اید، اول به بالا و بعد به پایین نگاه کنید. این حرکت را ۱۰بار تکرار کنید. حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ کنید و این بار، به چپ و راست نگاه کنید. این حرکت را نیز ۱۰ بار انجام دهید. 

:: موضوعات مرتبط: درمان افتادگی پلک بدون عمل جراحی
:: برچسب‌ها: افتادگی پلک, پوست اطراف چشم

 
دکتر صادق زیبا کلام* - طلب مرگ برای هیچ انسانی زیبنده نیست. چون حیات را حضرت باریتعالی اعطا نموده و اوست که می‌تواند آنرا پس گیرد. اما انسان می‌تواند خشم و غضب‌های برخی را در طلب مرگ برای آقای هاشمی رفسنجانی درک نماید. در واقع طلب مرگ برای هاشمی ضمن آنکه غیظ و غضب آنان را از ایشان نشان می‌دهد، در عین حال حکایت از استیصال آنان در مصافشان با آقای هاشمی هم می‌نماید.

اتفاقا اگر احساس می‌کردند که در رقابت و مبارزه‌شان با آقای هاشمی دست بالا را دارند، این‌چنین برای او آرزو نمی‌کردند. نفس اینکه آنان رسیده‌اند به نقطه‌ای که دیگر دارند آرزوی مرگ هاشمی را می‌کنند، دقیقا به معنای اوج ناامیدی از ایشان است. آنان از تیرماه 1384 به این سو و بالاخص از 22 خرداد 88 به بعد هر چه داشتند علیه آقای هاشمی به کار گرفتند.

هر تهمت، افترا، اکاذیب، توهین و بی‌احترامی که می‌توانستند نسبت به ایشان دریغ نورزیدند. ایشان و خانواده‌شان را متهم به اشرافیگری کردند؛ حتی بخش‌هایی از تاریخ را تحریف کردند که به ایشان به زعم خودشان ضربه بزنند.پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ را بر گردن ایشان انداختند. اما با وجود همه اینها و با وجود چهارسال هجمه بی وقفه و نسبت دادن هر چه که به ذهنشان می‌رسید به آقای هاشمی، ایشان توانست آن منزلت چشمگیر را در انتخابات 24خرداد به دست آورد و نامزد موردنظرش را با قریب 19 میلیون رای رئیس‌جمهور نماید. اما این تنها مشکل راست افراطی نبود.

مشکل اساسی تر که باعث شده تا از یکسو برای آقای هاشمی طلب مرگ کنند و از سویی دیگر او را پدرخوانده جریان انحرافی و اسفندیار رحیم مشایی دولت آقای روحانی بدانند، این است که هاشمی با دست خالی توانست بر آنان غلبه پیدا کند.

مشکل دیگر راست افراطی آنست که می‌بیند دولت روحانی عملا دارد طابق النعل بالنعل در جهت اندیشه‌ها و آرمان‌های هاشمی حرکت می‌کند. هاشمی رفسنجانی بود که خواهان تنش‌زدایی با جهان وهمچنین آمریکا شده بود. در حالی که افراطی‌ها در مخالفت با هاشمی یکبار دیگر ظرف چند هفته گذشته آقای هاشمی را در معرض توهین‌ها و بی حرمتی‌ها قرار داد، اما در عمل روحانی دارد آرام ‌آرام و بی‌سر و صدا در همان مسیر مورد نظر هاشمی حرکت می‌کند.

راست افراطی فعلا ترجیح می‌دهد و تا حدودی شاید مجبور است علیه روحانی موضع‌گیری نکرده و فقط کفشش را بر اتومبیل وی بکوبد. اما در مقابل تلافی تنش‌زدایی روحانی را دارد بر سرهاشمی می‌آورد.

انصافا این افتخار هاشمی است که سیبل گفتمان تدبیر وتعقل شود و همه حملات متوجه وی شود اما مسیر تدبیر و تعقل، مسیر اعتدال و میانه‌روی کشور را از بحران نجات دهد.اشکال اساسی آن است که افراطی ‌ها فکر می‌کند که مشکل در هاشمی رفسنجانی است و اگر او به تیر غیب دچار شود و از صفحه روزگار محو شود، همای بخت و اقبال و سعادت مجددا بر دوش آنها خواهد نشست.

افراطیون نمی‌دانند که چه شخص هاشمی باشد، چه نباشد، سیاست‌های افراطی، رادیکال، تند و غیرمسئولانه آنان ما را در وضعیتی قرار داده که به جز پیمودن مسیری که هاشمی سال‌هاست آن را نشان می‌دهد، چاره دیگری برایمان نمانده است.منبع: آرمان

در این رابطه بخوانید:

نگارش در تاريخ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:آموزش وپرورش,دکتر توفیقی ,فتنه 88, توسط داود غفاری

به گزارش قدس انلاین بنظر می رسد جو ایجاد شده در خصوص دکتر توفیقی در مجلس باعث شده دولت با تغییر نام شرایط را برای گرفتن رای اعتماد سه وزیر باقی مانده راحت تر نماید و حالا باید دید نمایندگان چه دیدگاهی نسبت به سه چهره نهایی معرفی شده خواهند داشت.
*توفیقی نقش جاده صافکن را به خوبی ایفا کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمایندگان سؤالات جدی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دارند که باید آقای فانی به آنها پاسخ دهد.
عبدالوحید فیاضی با اشاره به معرفی 3 وزیر باقیمانده دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز کمیسیون آموزش با آقای فانی جلسه‌ای خواهد داشت که طی آن مباحث نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در میان گذاشته می‌شود.
وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون آموزش روز سه‌شنبه نیز با آقای فرجی‌دانا وزیر پیشنهادی علوم جلسه خواهند داشت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌ اصغر فانی در جلسه امروز بایستی توانمندی‌های خود را برای وکلای ملت تشریح کند، تصریح کرد: سؤالات جدی درباره آقای فانی وجود دارد که وی باید به آنها پاسخ دهد.
فیاضی در واکنش به عدم معرفی جعفر توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم گفت: همانطور که پیش از این گفته شد آقای توفیقی جاده صافکن بودند و به خوبی نیز این نقش را ایفا کردند که البته این موضوع زرنگی  بود.

«« دم آقای روحانی و دکتر توفیقی عزیز و گرامی گرم- روحانی مچکریم توفیقی مچکریم!»»


* نظر مجلس 50-50 است:

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که این فراکسیون سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان را برای بررسی برنامه‌هایشان به جلسه فراکسیون دعوت خواهد کرد.
فاطمه آلیا با ابراز خرسندی از عدم معرفی جعفر توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: برنامه‌ها و مواضع فرد جدیدی که از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر به عنوان یشنهادی علوم معرفی شده باید مورد بررسی قرار گیرد.
آلیا با بیان اینکه نظر مجلس در مورد وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ورزش و جوانان 50-50 است، گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای کلیدی و حساس است لذا مجلس انتظار فردی قوی‌تری را داشت البته شاید آقای فانی و معاونین ایشان بتوانند در مهلت یک هفته‌ای تا زمان بررسی صلاحیت‌ها نظر نمایندگان را دراین باره تامین کنند.
وی در مورد معرفی صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز یادآور شد: در مورد ایشان هم یک سری اطلاعاتی در مجلس منتشر شده و بعضا ابهاماتی در مورد مواضع ایشان در فتنه 88 وجود دارد که اگر ایشان در نشست‌ها نمایندگان را اقناع کنند شاید در رای‌شان موثر باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: که رای‌آوری سه وزیر پیشنهادی رییس جمهور به نشست‌ها و گفت‌وگو‌های آنها در جلساتشان با نمایندگان بستگی دارد.
*دولت اشتباه کرد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تغییر مدام نامزدهای وزارت علوم را نمایانگر عدم ثبات تصمیم گیری در دولت برای انتخاب وزیر علوم خواند و گفت: دولت در عدم معرفی توفیقی اشتباه کرد، مجموعه گروه های سیاسی ذی نفوذ برای معرفی نامزدهایشان تلاش کردند.
اسماعیل جلیلی با انتقاد از تغییر گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم تحقیقات و فنوری ومعرفی فرجی دانا بجای توفیقی گفت: تغییر مدام نامزدهای وزارت علوم بیانگر عدم ثبات تصمیم گیری در دولت برای انتخاب وزیر مناسب است.
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم اینکه توفیقی از گزینه‌های ابتدایی برای تصدی وزارت علوم بود، ولی میلی منفرد در ابتدا از سوی دولت برای تصدی این وزارتخانه معرفی شد که این گزینه با توجه به عدم تسلط در حوزه سیاسی و عدم همکاری جامع با بخش های دانشگاهی رای اعتماد مجلس را بدست نیاورد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: توفیقی هم در ابتدای ورود مشکلاتی داشت و جو سیاسی مجلس برای رای اعتماد به وی مناسب نبود.
جلیلی اظهار داشت: اما به مرور با تعاملات ایشان و صداقتی که در گفتارشان در پاسخ به شبهات وجود داشت جو مجلس بهبود یافت، علاو بر این جایگاه علمی توفیقی در میان دانشگاهیان نیز در تغییر جو سیاسی مجلس نسبت به وی تاثیرگذار بود به طوری که در روزهای قبل از تعطیلات مجلس توفیقی توان کسب اکثریت آراء برای جلسه رای اعتماد را داشت.
عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: متاسفانه در روز معرفی وزیران پیشنهادی توفیقی کنار گذاشته شد و فرجی دانا جهت جلب رای اعتماد به مجلس معرفی گردید.
وی ادامه داد: مجلس هفتم قضاوت هایی را نسبت به ایشان داشته که این قضاوت ها می تواند به مجلس نهم تصری پیدا کند و تصمیم گیری را برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی مشکل کند.
جلیلی با تاکید بر اینکه دولت بر عدم معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اشتباه کرد، اظهار داشت: مجموعه گروه های سیاسی ذینفوذ در دولت برای معرفی نامزدهایشان تلاش می کنند که قطعا وزارت علوم و نامزدهای این پست نیز از فشار گروه های ذینفوذ مستثنی نیستند.
*فانی شانس بالایی در کسب رای اعتماد دارد

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نباید درباره اخذ رای اعتماد وزرای پیشنهادی پیش داوری کرد، گفت: فانی شانس بالایی در کسب رای اعتماد دارد.
سید شریف حسینی ، درباره وزرای پیشنهادی ورزش وجوانان، آموزش وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: طبق اصل 135 قانون اساسی ریئس جمهور حق دارد برای وزارتخانه هایی که چه به دلیل عدم رای اعتماد و چه استعفا وزیر نداشته، تا 3 ماه سرپرست انتخاب کند.
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس جمهور در حال حاضر بعد از 2 ماه و 2 روز فانی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش، صالحی امیری را برای وزارتخانه ورزش و جوانان و فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات وفناوری معرفی کرده که طبق ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس، یک هفته مجلس فرصت دارد تا درباره وزرا تحقیق کرده و برنامه های آنها را ارزیابی کند.
وی افزود: وزرا در این یک هفته با ارایه برنامه‌های خود به سوالات نمایندگان پاسخ داده و ابهامات را برطرف می کنند، اما بعد ازاین مدت یکشنبه هفته آینده ( 5 آبان) با حضوررئیس جمهور جلسه رای اعتماد برگزار می‌شود.
حسینی تصریح کرد: وزیری که آرای لازم را از مجلس کسب کند می‌تواند در وزارتخانه موردنظر فعالیت خود را آغاز کند، این درحالی است که اگر وزیری موفق به اخذ رای اعتماد نشود، طبق قانون رئیس جمهور می‌تواند برای 3 ماه دیگر سرپرست انتخاب کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره نگاه مجلس به وزرای پیشنهادی، گفت: اگر بخواهیم دراین باره صحبت کنیم به نوعی پیشداوری کردیم، باید دید وزرا چگونه ازبرنامه های خود دفاع می کنند، چراکه مجلس نهم حزبی فعالیت نکرده و بر اساس سوابق اجرایی افراد تصمیم گیری می کند.
عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به نشست‌های برگزار شده فانی شانس بالایی در کسب رای اعتماد از مجلس دارد، صالحی امیری در این یک هفته باید تلاش بیشتری کند، اما درباره فرجی دانا نمی توان اظهارنظر کرد زیرا سوابق وی هنوز مشخص نیست و ما مطالعه‌ای دراین باره نداشتیم.

دریک نگاه:

**بابا از این کلمه چندش آور فتنه 88 دیگه خسته شدیم بسه دیگه !

** ای کاش فانی هم کمی این جاده کج و معوج آموزش وپرورش را صاف می کرد !

این نوشتار در گلایه دلسوزانه یکی از بازدیدکنندگان وبسایت آموزش و پرورش ایران و جهان که در ذیل مطلب     "" تهدید به اخراج 5 استقبال‌ کننده از روحانی! پر رویی هم حدی دارد!!""  کامنت گذاشته شده است به رشته تحریر درآمده که در ادامه می خوانید: 

1) فرهنگیان به معنای عام کلمه نقش بی بدیلی در خلق همه ی حماسه ها از بدو انقلاب تا کنون را بر عهده داشته اند؛ بویژه در حماسه عظیم و پرشور اخیر ملت بزرگ ایران با انتخاب دکتر حسن روحانی! که با تدبیر و دور اندیشی و با «امید» فراوان به «تغییر» رای دادند !! «به تغییر در شیوه مدیریت غلط و من در آوردی در حوزه های مختلف چون: آموزش و پرورش ؛ اقتصاد، سیاست و دیپلماسی؛ فرهنگ و هنر و ...و... و... »
2) زمانی که ایشان به عنوان سرپرست معرفی شدند آنهم بلافاصله پس عدم رای اعتماد به مدیر توانمند جناب آقای دکتر نجفی توسط مجلسیان!، بارقه ای از امید در دل بسیاری از فرهنگیان ، معلمان و کارکنان ستادی و اداری در سطح کشور به ویژه کلیه همکارانی که در دولت کریمه احمدی نژاد مورد غضب و بی مهری و حتی ظلم واقع شده بودند به سرعت ایجاد گردید .

r1.jpg

 همه آنهایی را که به نحوی در خلق این حماسه ملی و در نهایت در روی کار آمدن ... و امثالهم  نقش داشتند و طی 8 سال گذشته و بویژه از سال 88 به بعد بهای سنگین حمایت از حریت و آزادگی را با همه وجود پرداختند را تا این لحظه حداقل تا این لحظه متاسفانه نادیده انگاشته شده اند!!

3) جناب فانی پس از نشستن بر صندلی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش این موجی را که در رساندن ایشان به این موقعیت نقش داشتند را تقریبا به فراموشی سپردند! اولین ابلاغ را به کسانی دادند و کسانی را طرف مشورت خود قرار دادند که عموما نه اینکه در دولت قبلی حتی بیطرف نبودند! بلکه دارای پست های بالایی در وزارت آقایان فرشیدی ؛ علی احمدی و حاج بابایی بودند!! البته جز چند انتصاب محدود!! در این رابطه شما را به این مطلب آقای فانی دست مریزاد! ارجاع می دهم .
4) سرپرستان در وزارتخانه ها و در جایگاه خود دارای اختیارات بالایی اند. در دولت احمدی نژاد گاها حتی بیشتر از وزراء از این اختیارات بهره جسته می شد! و این بزرگواران دست به تغییرات گسترده در حوزه وزارت متبوعشان تا  انتخاب و آمدن وزیر می زذند! نمی دانیم چرا جناب فانی از این اختیارات تاکنون درحد محدودی استفاده کرده اند و اگر نگاهی هر چند گذرا در حوزه آموزش و پرورش داشته باشید؛ مشاهده خواهید کرد که تقریبا همه مدیران حوزه ستادی و اجرایی استانها و ادرات تابع همان افراد دولت قبلی اند. و اینان با جرأتی بیش از زمان احمدی نژاد به برخوردهایشان با نیروهای فرهیخته ؛ اصلاح طلب و آزاده در آموزش و پرورش  ادامه می دهند! و گویا هنوز از خواب بیدار نشده اند!
آری چه مساله ای باعث شده تا چنین رفتارهایی با شدتی بیش از گذشته به حیات خود ادامه دهند! آیا نه این است که جناب فانی نخواسته اند از اختیارات کامل و قانونی خود برای برکناری اینان استفاده فرمایند! 
5) آقای دکتر فانی ؛ فانی نشوید! فانی باقی بمانید!
در پاسخ به سئوالی که از جنابعالی پرسیده شد که: « در دوران سرپرستی‌تان فقط دو معاون را عوض کردید. اگر وزیر هم شوید این موضوع ادامه پیدا می‌کند یا این یک سیاست کاری در زمان سرپرستی شما بود؟»
فرمودید: «ما بازگشایی مدارس را در پیش داشتیم و این ایجاب می‌کرد که ثباتی در مجموعه مدیریت آموزش‌ و پرورش داشته باشیم. در این مدت ما تغییر در دو معاونت داشتیم. من قبلا هم گفته‌ام که کمیته انتصابات در آموزش‌وپرورش فعال است. ارزیابی مدیران فعلی در این کمیته با توجه به شاخص‌های تعیین شده مانند مشخصات معاونان و مدیران کلی ادامه دارد و وقتی ارزیابی‌مان به نتیجه برسد، افرادی که احساس می‌کنیم پایین‌تر از شاخص‌های دولت تدبیر و امید و آموزش‌ و پرورش است، از آموزش‌وپرورش می‌روند.»
و یا در پاسخ به پیاده کردن افراد بدون بلیط در آموزش و پرورش بیان داشتید که: « اجازه بدهید تا یکی‌دوماه دیگر، این موضوع را از روی عملکرد ما متوجه شوید.» 

جناب آقای فانی ما همچنان به امید خدا به تدبیر جنابعالی در دریافت پیام دولت امید و تدبیر سخت امیدواریم و همانطور که در همان مصاحبه  بیان داشتید که « من یک معلمم، حرف‌هایم را می‌زنم. حالا هر حاشیه‌ای می‌خواهد ایجاد شود، بشود.هر اتفاقی بیفتد، من یک معلمم با تمام مختصاتش و هر اتفاقی بیفتد، وظیفه خودم را انجام می‌دهم. بقیه هم حرف خودشان را بزنند.» این سخنان شجاعانه و جوانمردانه جنابعالی نشان از عزمتان برای تحقق وعده های دولت خدمتگذار در حوزه ی مهترین دستگاه تاثیر گذار و پر اهمیت دولت یعنی آموزش و پرورش دارد!! و به فرمایش خودتان جنابعالی یک معلمید وظیفه خودتان را انجام می‌دهید! بقیه هم حرف خودشان را بزنند. نکند خدای نکرده برای رسیدن به مقام زودگذر وزارت حاضر به معامله شوید.

امید آن داریم تا این شائبه ای که ((عدم جابجایی مدیران و نیروهای قبلی و مماشات با آنان و استفاده نکردن از اختیارات به استناد ثبات در مجموعه مدیریت آموزش‌ و پرورش به دلیل بازگشایی مدارس)) در دوران تصدیتان به عنوان سرپرست در اذهان بسیاری از فرهنگیان ؛ بویژه همکارانی که در طی 8 سال گذشته از دست همین نیروهای تمامیت خواه ؛ فراوان هزینه پرداخته اند. نقش بسته! به زودی زوده شود! حال چه به عنوان وزیر معرفی بشوید و چه نشوید! چه اگر معرفی شدید رای بیاورید و چه نیاورید!!

6) کوتاه سخن اینکه «جناب آقای فانی با عنایت به سوابقی که از جنابعالی سراغ داریم فانی نشوید بلکه همچنان فانی بافی بمانید! به قول شاعر دولت باقی ،فدای عشرت فانی مکن ! ان شاء الله » و تا اما بعد....

مطالب مرتبط به دکترفانی را بخوانید:

1) دکتر علی اصغر فانی : به عنوان وزیر معرفی می شوم

2) انتظارات جامعه و معلمان از فاني

3) آقای فانی دست مریزاد!

4) عقلانیت و احتیاط در تصمیم از ویژگی‌های مدیریتی "فانی" است!!!

www.edudavid.ir

 

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارها پس از عرضه نسخه اولیه به تدریج تکمیل‌تر شده و نسخه‌های جدیدتری از آن‌هاتوسط شرکت‌های سازنده ارائه می‌شود. گاهی ممکن است به هر دلیل نیازمند این باشید که بدانید نسخه یا ورژن (Version) دقیق نرم‌افزاری که از آن استفاده می‌کنید چیست. دانستن این موضوع گاهی در برخی از نرم‌افزارها بسیار ساده است و گاهی بسیار پیچیده. در این ترفند قصد داریم به معرفی 6 راه مختلف برای پی بردن به نسخه دقیق نرم‌افزارها بپردازیم.

استفاده از منوی Help

در اکثر نرم‌افزارها اطلاعات مربوط به نسخه نرم‌افزار در منوی Help‌ برنامه قابل نمایش است. به این صورت که در پنجره اصلی برنامه به منوی Help رفته و با کلیک بر روی گزینه About به اطلاعات مربوط به نسخه برنامه دسترسی پیدا کنید. نرم‌افزارهایی نظیر Skype و Winamp جز این برنامه‌ها هستند.

 

منوی Help مخفی در برخی نرم‌افزارها:
برخی نرم‌افزارها دارای منوی Help هستند اما این منوی در پنجره اصلی برنامه قابل مشاهده نیست. نرم‌افزار Windows Media Player یکی از بهترین نمونه‌ها در این خصوص است. برای مشاهده منوی Help در این برنامه، بایستی  بر روی نوار بالا یا پایین برنامه راست‌کلیک کرد و از منوی Help گزینه About Windows Media Player را انتخاب نمود.

 

نرم‌افزارهای دارای روبان:
برخی نرم‌افزارها نظیر Microsoft Word 2007 به جای نوار ابزار از روبان (Ribbon) استفاده می‌کنند. در این برنامه‌ها از منوی File می‌توان به قسمت Help دسترسی پیدا کرد.

 

استفاده از آیکن برنامه در نوار تسک‌بار:
برای مشاهده نسخه برخی نرم‌افزارها می‌توان از آیکن آن‌ها در نوار تسک‌بار و محیط Notification Area استفاده کرد. به عنوان مثال با راست‌کلیک بر روی آیکن برنامه Kaspersky Internet Security و انتخاب About، می‌توانید نسخه دقیق این نرم‌افزار را مشاهده نمود.

 

جزئیات فایل اجرایی نرم‌افزار:
در صورتی که هیچ‌یک از راه‌های دیگر عملی نبود، می‌توانید به محل نصب برنامه بروید. سپس بر روی فایل exe اجرایی برنامه راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در تب Details و قسمت Product Version می‌توان نسخه دقیق برنامه را مشاهده کرد.

 

روش‌های دیگر:
برخی نرم‌افزارها نسخه خود را در عنوان پنجره در کنار نام نرم‌افزار درج می‌کنند. از این دست نرم‌افزارها می‌توان به Paint.NET اشاره کرد.
برخی دیگر از برنامه‌ها نیز اطلاعات مربوط به نسخه نرم‌افزار را در منوی Support در پنجره اصلی نرم‌افزار درج می‌کنند.

جام

نگارش در تاريخ دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:برف پاییزی,اردبیل, توسط داود غفاری

کاهش دمای هوا که صبح و عصر امروز به اوج خود رسید نسبت به روزهای گذشته تا 25 درجه کاهش یافت و در اکثر شهرهای استان اردبیل بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف چهره زمستانی به اردبیل بخشید.

استان اردبیل که نیمه دوم سال را همیشه با سوز و سرما سپری می‌کند این بار در پانزدهمین روز پاییز شاهد روشن شدن بخاری‌ها در منازل و مکان‌های مختلف بود به طوریکه با سرد شدن هوا شهروندان لباس‌های گرم بر تن کرده و ورود میهمان جدیدشان، سرمای زودرس را احساس کردند.

این سامانه بارشی که از روزهای گذشته وارد اردبیل شده هم اکنون در شهرهای مختلف به ویژه شمال این استان بارش را به دنبال داشته و در مشگین‌شهر و سرعین دمای هوا حتی به زیر صفر رسید.

در شهرستان مشگین که در کوهپایه‌های سبلان واقع شده دمای هوا به شدت افت کرده و در ارتفاعات این شهر برف پاییزی بر زمین نشسته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل افت دما را در مناطق مختلف استان محسوس اعلام کرد و گفت: ‌دمای هوا در اردبیل و اغلب شهرها نسبت به روز گذشته 15 تا 20 درجه کاهش یافته که این وضعیت آب و هوایی تا عصر فردا ادامه می‌یابد.

رسول همتی افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مرکز استان طی روزهای آینده با کاهش 27 درجه‌ای نیز روبه‌رو شود و در سردترین زمان به دو درجه سانتیگراد برسد که در مشگین‌شهر و سرعین دمای هوا به صفر درجه نیز می‌رسد.

وی به کشاورزان و باغداران اطمینان داد که این سرمای زودرس خساراتی را به کشتزارها و باغات وارد نمی‌کند.

اما تفاوت 27 درجه‌ای دمای هوا در دو شهر این استان از نقاط قابل توجه است به طوریکه دمای هوا در مشگین‌شهر با چهار درجه به عنوان سردترین شهر و کوثر با 31 درجه گرم‌ترین شهر استان بودند.

پلیس راه استان اردبیل نیز اعلام کرد به دلیل لغزنده بودند جاده در اکثر محورهای مواصلاتی استان رانندگان باید جانب احتیاط را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از هرگونه سبقت و سرعت غیرمجاز پرهیز کنند.

پلیس راه استان اعلام کرد تمامی محورهای مواصلاتی این استان باز و تردد در آنها جریان دارد اما با توجه به ریزش برف و باران در اکثر نقاط استان انتظار داریم رانندگان، مسافران و گردشگران با امکانات مجهز به سفر خود ادامه دهند.

نگارش در تاريخ دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:سازمان حج وزيارت,عمره 10 روز,عمره 92, توسط داود غفاری

سازمان حج - مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج وزيارت در جلسه هماهنگي ستاد حج مكه مكرمه ضمن تقدير از نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني اظهار داشت: سرعت عمل در شناسايي مشكل و تبديل آن به يك مساله و جستجوي راه حل مساله در ستادهاي اجرايي حج بسيار مناسب اتفاق مي‌افتد بطوريكه اراده شما مسئولان حج نسبت به حل وفصل فوري موارد كاملا مشهود و اثر بخش است.

وي افزود: گزارشات بعثه مقام معظم رهبري نيز بسيار پخته وكارشناسي است كه نشان از همدلي و درك متقابل دارد. لذا بياد داشته باشيم تدبير به موقع در خصوص رفع مشكلات از تبديل آن به معضل جلوگيري مي‌نمايد.

اوحدي تصريح كرد: بايد در فرصت كافي قبل از عمليات برنامه ريزي و بررسي مستمر صورت گرفته و نهادينه شده باشد تا درموسم شاهد اجراي صحيح برنامه‌ها باشيم. آموزش دادن در بحبوحه عمليات اجرايي دشوار است، همه اين موارد بايد از ايران بسته شود.

وي ادامه داد: خوشبختانه در كارهاي حج مثل اسكان از ظرفيتهاي عمره نيز استفاده خواهد شد كه اين دو بخش به يكديگر كمك خواهند كرد. در مدينه روند تامين مسكن حج ۹۳در حال پيگيري است و فعلا حدود ۱۱ هزار اتاق براي اجاره شناسايي شده است كه درحال مذاكره با مالكان هستيم. ان شاا…در همين موسم حج كار تامين مسكن حج آينده را تمام خواهيم كرد. گره زدن عمره و حج قطعاً موجب دريافت خدمات بهتر، كيفيت مناسب‌تر و افزايش قدرت چانه زني درمذاكره مي‌شود.
رييس سازمان حج وزيارت تاكيد كرد: در جلسه روز سه شنبه ۹ مهرماه با وزير حج عربستان در جده بحث گشايش سيستم عمره آينده از اوايل صفر را مطرح كرديم كه متعاقباً در مدينه كه بوديم دنبال شد. آقاي دكتر عيسي رواس معاون عمره وزارت حج عربستان اعلام نمود سيستم عمره براي ايراني‌ها از اول صفر ۱۴۳۵ باز خواهد شد. اميد واريم از ۱۵ صفر شاهد اعزام زائرين عمره باشيم و در ۲۸ صفر زائران عزيز به مدينه منوره سفر داشته باشند. لذا جدول اعزام را بايد در حين موسم حج امسال نهايي كنيم؛ در اين صورت بعد از تاسوعا و عاشورا ثبت نام در كاروانهاي عمره امكان پذيرخواهد بود.

در عمره آينده حداقل ۷۵۰ هزار نفر را اعزام مي‌كنيم:
وي افزود: در همين موسم حج بايد قراردادهاي حمل ونقل هوايي عمره را با ايرلاينها منعقد كنيم.

اوحدي ادامه داد: نگاه ما اين است كه در عمره آينده حداقل ۷۵۰ هزار نفر را اعزام كنيم. اين بدين معني است كه شاهد افزايش ۵۰ درصد در اعزام زائرين عمره سال آينده خواهيم بود.

وي افزود: مصوب شد كه ۲ هزار نفر هيئت علمي و استادان به سهميه عمره دانشجويي افزوده شود. اين موضوع نيز جهت برنامه ريزي به واحد عمره دانشجويي اعلام شده است.
رييس سازمان حج وزيارت خاطر نشان كرد: اصول برنامه حج سال بعد بايد در همين موسم تنظيم شود. لذا كارگروه‌هاي تخصصي كه تشكيل شده بايد نتايج دقيق خود را اعلام كنند و بزودي وارد عرصه حج سال بعد بشويم. جدول زمان بندي حج ۹۳ نيز در دست تهيه مي‌باشد.

http://upload7.ir/images/55207032816182339070.jpg
وي گفت: تثبيت برنامه‌ها و نگاه دراز مدت باعث رشد وتعالي كارها خواهد شد و با طرفهاي ذيربط در كشور ميزبان بهتر ومحكم‌تر مي‌توان وارد گفتگو شد.
اوحدي اظهار داشت: ساختار شوراي فرهنگي و ياوران حجاج كه در سطح كاروان‌ها درست شده و به رياست روحاني كاروان و دبيري مدير كاروان و حضور چند زائر نخبه و علاقمند تشكيل مي‌شود، روش خوبي براي رسيدگي به مشكلات احتمالي داخلي كاروانها و ايجادجو صميميت وآرامش بين كاروانها ميباشد كه طرح‌هاي مشابهي مثل زائر ياور را نيز بايد در همين چارچوب سازماندهي نمود تا از كارهاي موازي نيز پيشگيري شود.
در عمره اينده سفر ۲۱ روزه ماه رمضان نخواهيم داشت

وي اظهار داشت: در عمره اينده سفر ۲۱ روزه ماه رمضان نخواهيم داشت. براي سفر عمره مدت ۱۰ روز مناسب است و زائر خسته نمي‌شود و سلامت وآرامش او هرچه بهتر تامين خواهد شد. خوشبختانه هيچگونه تخلفي در زمينه اقامت بيش از مدت مقرر زائران اعزامي عمره در عربستان وجود نداشته است كه اين يك امتياز به شمار مي‌آيد.

اوحدي افزود: بحث تكراري بودن غذاي حجاج بخصوص در مكه با سه چهار هفته اقامت مساله اي است كه نياز به چاره انديشي دارد. براي اين منظور از تجربه و علم افراد خبره و خلاق استفاده خواهيم كرد.

وي تاكيد كرد: براي رفاه نسبي جانبازان در مكه و مدينه و فرودگاه جده گامهايي برداشته شده كه ان شاءا… درموسم عمره نيز بتوانيم درخدمت انها باشيم و حتي بنظرم روي نوع هواپيماي انها بايد كار كرد كه راحت‌تر باشند.

تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است :
که درگاه بانک های  اصلی از پروتکل SSL که پروتکلی امن برای ارسال اطلاعات است استفاده می‌ کنند میبایست کابران گرامی دقت کنند که در واقع در نوار آدرس درگاه بانک اضلی پروتکل آن حتما باید  به صورت    https باشد. در صورت مشاهده پروتکل به شکل http (بدون کلمه S) بدانند که با درگاه بانک جعلی  مواجه هستند!
به عنوان مثال به آدرس لینک زیر توجه بفرمایید این آدرس ؛ آدرس اصلی بانک ملت است اگر به دقت ملاحظه نمایید متوجه خواهید شد که پروتکل آن بصورت https  درج شده است .

 

راه های درمان انزال زودرس
درمان زودانزالی:
فرد باید توانایی کنترل انزال را پیدا کند تا بواسطه ی آن از انزال زودرس جلوگیری بعمل آورده و نهایتاً مدت زمان بیشتری به رابطه ی خود ادامه دهد!
انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان است که تاثیرات عمیقی برزندگی زناشویی افراد دارد.
اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند.
مشکل جوانان
اگر بیماری اختلال نعوظ شایع‌ترین بیماری جنسی مردان بالای ۴۰ سال باشد، قطعا انزال زودرس شایع‌ترین بیماری جنسی مردان زیر ۴۰ سال است. حتی برخی از دانشمندان با در نظر گرفتن کل مبتلایان این بیماری نسبت به کل جمعیت مردان، انزال زودرس را شایع‌ترین بیماری جنسی در کل مردان می‌دانند.
در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته که امکان آمارگیری در این زمینه وجود دارد، برآورد می شود۳۰ تا ۷۰ درصد مردان به نوعی در طول عمر خود دچار این بیماری می شوند. در ایران آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، چرا که اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند. اگرچه همه این بیماران از یافتن راه‌حلی برای رهایی از شر آن خوشحال می‌شوند.
مشکل مردها ، درد دل زن‌ها
انزال زودرس عبارت است از انزالی که زودتر از زمان دلخواه زوجین رخ دهد و باعث نارضایتی یک یا هر دوی آنها شود. یعنی حتی اگر زوجه نیز در اغلب نزدیکی‌ها احساس کند که انزال همسرش زود تر از زمان مورد انتظار اوست و این حالت باعث نارضایتی او شود، حتی اگر مرد چنین احساسی نداشته باشد، انزال مرد، زودرس بوده و باید بررسی شود.
نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از ۵۰ درصد نزدیکی‌های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.
نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از ۵۰ درصد نزدیکی‌های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.
هیجان بی‌مورد
انزال زودرس در اغلب موارد یک مشکل روانی محسوب می شود و در آن اندام‌های تناسلی فرد اصلا دچار اختلال نیستند. در واقع تصور می‌شود کسانی که دچار انزال زودرس هستند، در اولین تجربیات جنسی خود برای رسیدن به انزال زودتر به دلایل مختلف فرهنگی و گاهی مذهبی تحت استرس بوده اند و همین تصور و ذهنیت اولیه در طول زندگیشان باعث ایجاد انزال زودرس شده است.
البته آنچه مسلم است ، این است که زنان معمولا دیرتر از مردان ارضا می‌شوند و عدم آگاهی زوجین از چگونگی ایجاد تطابق، زمان طولانی ارضا شدن زوجه و زمان کوتاه‌تر زوج، باعث نمود بیشتر و عذاب آورتر این مشکل می‌شود. در حالی که می‌توان با یک آموزش درست در این زمینه از احساس نارضایتی زوجین جلوگیری کرد.
مشکلات روانی که به اشکال مختلف می‌توانند باعث ایجاد انزال زودرس شوند زیادند. مثلا اضطراب، هیجان و استرس‌های روانی که فرد در زندگی روزمره خود دچار آنها می شود در بروز بیماری انزال زودرس نقش مهمی ایفا می‌کنند. معمولا این هیجانات و استرس‌ها باعث می‌شوند تا فرد در حین نزدیکی توانایی خود را در راحتی و تمرکز روی رابطه جنسی از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. یکی دیگر از مسایلی که از طریق ایجاد مشکل روانی باعث بروز انزال زودرس می‌شود، ترس از بروز اختلا‌ل نعوظ است. در واقع ترسی که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث می‌شود تا به صورت ناخودآگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد. البته در موارد نادری هم مصرف برخی داروها مثل بعضی از داروهای اعصاب باعث بروز انزال زودرس می‌شود.
تاخیر دلپذیر:
برای درمان انزال زودرس باید ابتدا حجب و حیای کاذب را کنار گذاشت و به روانپزشک مراجعه کرد. روانپزشک بر اساس نتایج بررسی‌های که می‌کند معمولا دو یا هر سه روش درمان اصلی انزال زودرس را تجویز می‌کند، یعنی: سکس درمانی، دارو درمانی و روان درمانی.

روش سکس درمانی چهار مرحله دارد. در مرحله اول، فعالیت جنسی شروع شده و به صورت معمول ادامه می‌یابد. در مرحله دوم، وقتی احساس انزال به فرد دست داد، فعالیت جنسی باید فورا متوقف شده و بیمار باید سر‌آلت تناسلی خود را محکم فشار دهد وبرای چند ثانیه نگه دارد تا احساس انزال از بین برود. در مرحله سوم ، باید برای حدود۲ تا ۳دقیقه صبر کرد و سپس دوباره به فعالیت جنسی ادامه داد. این مراحل باید تا زمانی که دلخواه زوجین باشد، تکرار شود. انجام این روش به تدریج باعث طولانی شدن زمان انزال در مرد می‌شود، البته می توان به جای فشار دردناک سر آلت برای ۲ تا ۳ دقیقه رابطه جنسی را قطع کرد و دو مرتبه شروع کرد.
از استمناء به عنوان عاملی برای کنترل فردی می توان بهره جست. خودتان را تا مرز انزال تحریک کنید، در همان لحظه همه چیز را متوقف کرده، از اراده خود استفاده کنید و اجازه ندهید که انزال صورت پذیرد! می بایست این کار را در نهایت توجه و با بگارگیری کل اراده و تمرکز شخصی خود انجام داد. پروسه ی مذکور را چندین مرتبه باید تکرار کرد. به کمک این تکنیک می توانید از “آستانه ی غیر قابل کنترل انزال” خود مطلع شوید. زمانیکه از لحظه ی دقیق این امر اطلاع پیدا می کنید، به راحتی در هنگام برقراری رابطه جنسی می توانید تشخیص دهید که چه وقت در حال رسیدن به این نقطه هستید؛ پیرو این مهم به راحتی می توانید در لحظه ی مورد نظر از تحریک بیشتر خود دست بکشید تا انزال صورت نگرفته و مدت زمان بیشتری به ارتباط ادامه دهید. برای به تعویق انداختن خروج مایع منی در این زمان، فرد باید برای چند لحظه بدون حرکت باقی بماند تا حس انزال به طور کلی برطرف گردد، پس از سپری شدن این زمان، وی مجاز می شود تا روند نرمال ارتباط را از سرگیرد. به منظور کسب آگاهی بیشتر پیرامون کلیه ی متدهای به تعویق انداختن انزال، به خواندن ادامه دهید.
فنون و ترفندهای تعویق انزال را در ادامه مطلب بخوانید:


لطفا ادامه مطلب را بخوانید...
سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان، در رسانه‌های خارجی مختلف بویژه رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش ایسنا برخی خبرگزاری‌های غربی با انتشار همه یا بخشی از صحبت‌های روحانی در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنان وی درباره رابطه ایران و آمریکا، پرونده هسته‌یی ایران و تاکید بر صلح‌طلب بودن کشورمان را برجسته کردند.

خبرگزاری فرانسه در سایت خود عنوان کرد که "حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش هیچ تهدیدی برای جهان محسوب نمی‌شود".

این خبرگزاری همچنین با اشاره به سخنان روحانی درباره رابطه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، افزود که "روحانی حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مردم بی‌گناه و استفاده از تحریم‌ها علیه کشورش را محکوم کرد".

شبکه خبری دویچه‌وله آلمان نیز با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رییس‌جمهور کشورمان، تصریح کرد: رییس‌جمهور ایران، حسن روحانی، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش آماده شرکت در مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای خود خواهد بود.

این شبکه خبری سخنان رییس‌جمهور ایران مبنی بر اینکه "ایران هیچ تهدیدی برای جهان نیست" را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: روحانی در سخنرانی خود گفت که ایران مطلقاً تهدیدی برای صلح و امنیت جهان نیست بلکه وی اصرار دارد که کشورش منادی صلح و امنیت است.

دویچه‌وله، انتقاد روحانی از دو مقوله تحریم‌ها علیه ایران و اعمال خشونت در جهان را از دیگر نکات قابل توجه سخنرانی وی در سازمان ملل متحد دانست.

همچنین، خبرگزاری رویترز بخش‌هایی از سخنرانی روحانی در رابطه با آمریکا را برجسته کرد و گفت که "رییس‌جمهور جدید ایران خواستار شنیدن صدای واحد از طرف واشنگتن شد".

این خبرگزاری سخن رییس‌جمهور کشورمان مبنی بر اینکه "من سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم؛ در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه‌های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید" را مورد توجه قرار داد.

رویترز در ادامه، به سه شرط رییس‌جمهور ایران یعنی "موضع برابر"، "احترام متقابل" و "اصول مسلم شناخته‌شده بین‌المللی" برای رسیدن به چارچوبی مناسب در جهت مدیریت اختلافات ایران و آمریکا اشاره کرد.

همچنین بی‌بی‌سی خبر داد که پس از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از سخنان روحانی درباره برنامه هسته‌یی ایران مدعی شده است که "ایران سعی دارد با وقت‌کشی، برنامه اتمی خود را توسعه دهد".

بی‌بی‌سی نیز انتظار رییس‌جمهور کشورمان برای شنیدن صدای واحد از سوی مقامات واشنگتن و نیز تاکید وی بر تهدید نبودن ایران برای جهان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد که رئیس‌جمهور ایران می‌گوید برای مذاکرات بدون تأخیر و نتیجه‌گرا برای اعتمادسازی متقابل از طریق «شفافیت کامل» در مورد برنامه هسته‌یی کشورش آماده است.

اما به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» موضوع آمادگی ایران برای مذاکرات هسته ای را به عنوان تیتر خبر خود درباره سخنرانی روحانی انتخاب کرده و به نقل از وی می نویسد ایران آمادگی دارد به فوریت وارد مذاکرات هسته ای شود. این خبرگزاری همچنین اشاره می کند که روحانی از آمادگی کشورش برای گفت و گو با آمریکا برای مدیریت اختلافات سخن گفته است.

سایت شبکه خبری «بلومبرگ» نیز به همین موضوع پرداخته و می نویسد روحانی تحریم ها را ناقض حقوق بشر و صلح دانسته است. این سایت به نقل از روحانی نوشته تحریم ها متجاوزانه، جنگ افروزانه و ضدانسانی هستند و افراد زیادی را قربانی می کنند.

سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز به سخنرانی روحانی پرداخته و می نویسد به اعتقاد رئیس جمهور ایران، تبلیغات معطوف به تهدیدآمیز جلوه دادن ایران، برای امنیت بین المللی خطرناک است. این سایت اشاره می کند که به بیان روحانی، نظامی گری برخی بازیگران و جهانی سازی ارزش های غربی، خطر واقعی علیه امنیت جهانی به شمار می رود.

سایت شبکه خبری «ان بی سی» نیز تیتری با این مضمون را برای مطلب خود انتخاب کرده است: «روحانی: ایران تهدید نیست. تحریم ها خشونت آمیز هستند». این سایت اشاره می کند که روحانی گفته ایران مطلقاً هیچ تهدیدی را متوجه جهان نمی کند و این تحریم های وضع شده علیه این کشور هستند که ماهیتی خشونت آمیز دارند. «ان بی سی» اشاره می کند که حضور روحانی در مجمع عمومی، مورد توجه دقیق همه کشورهای جهان بوده است.

«گاردین» نیز همین مضمون را برای تیتر خبر خود انتخاب کرده و به نقل از روحانی می نویسد ایران هیچ تهدیدی را متوجه جهان نمی کند. این روزنامه با اشاره به بخش های دیگری از سخنان روحانی می نویسد به اعتقاد وی، جهان از جنگ خسته شده و آمریکا نباید سوریه را به حمله نظامی تهدید کند. گاردین اشاره می کند که روحانی از جهانیان خواسته خشونت و افراطی گری را محکوم نمایند.

اما سخنرانی روحانی مورد توجه مطبوعات اسرائیلی نیز قرار گرفته است. «یدیعوت آحارانوت» در تیتر مطلب خود درباره سخنرانی روحانی می نویسد: «روحانی به اوباما: صلح در دسترس است». این روزنامه اشاره می کند که به اعتقاد روحانی، اگر آمریکا از تن دادن به فشارهای گروه های فشار جنگ طلب خودداری کرده و به موضع برابر، احترام متقابل و اصول حقوق بین الملل پایبند باشد، در این صورت صلح در دسترس خواهد بود.

در نهایت، روزنامه «واشنگتن پست» نیز در چند خبر مجزا به بخش های مختلف سخنرانی روحانی پرداخته است. این روزنامه در یکی از این بخش ها اشاره می کند که به گفته روحانی، هر مسئله ای را می توان از طریق اعتدال و نفی خشونت حل و فصل نمود.

گفتنی است این موارد، تنها مهمترین موارد از بازتاب های بین المللی سخنان شب گذشته روحانی است و تقریباً همه مطبوعات و رسانه های کوچک و بزرگ بین المللی، بخش هایی از این سخنان را بازتاب داده اند. بازتاب هایی که اکثریت قریب به اتفاق آن ها بر نقاط تعامل جویانه تر در سخنان روحانی تمرکز کرده و جنبه ای مثبت دارند.

فرارو- روزهاي بهتري در انتظار اقتصاد ايران است. اين را رييس اتاق بازرگاني و رييس دفتر رييس جمهور بيان كرده است.

 محمد نهاونديان پايان التهاب در بازارهاي مختلف و بازگشت دوران آرامش را از يك‌سو و لغو برخي تحريم‌ها را از سوي ديگر، نشانه‌ي آمدن روزهاي بهتر اقتصاد ايران عنوان كرده است.

 اين مقام بلند پايه دولتي ابراز اميداواري كرده است كه دیگر شاهد افت و خیز غیرقابل محاسبه در اقتصاد ایران نباشیم. يك كارشناس اقتصادي در اين ميان معتقد است كه روزهاي بهتر اقتصاد ايران شروع شده است.

سعيد ليلاز در گفتگو با فرارو در خصوص اينكه‌ آيا شواهد عيني براي آمدن روزهاي خوب‌تري براي اقتصاد ايران وجود دارد، گفت: «تحولاتي كه در اقتصاد ايران روي مي‌دهد فراتر از انتظارات بوده است. با وجود اينكه تنها چهل روز از استقرار دولت جديد مي‌گذرد، مساله دارو به طور كلي حل شده است.»

وي ادامه داد: «حل شدن مساله دارو ارزش بسيار زيادي دارد، اين از آن روست كه ما روشنفكران درد و مفهوم مشتركي با توده مردم نداريم و نمي دانيم وقتي تعداد مراجعين سرطاني به مراكز درماني نصف مي‌شود، معناي آن اين است كه نصف بيماران سرطاني به خاطر عدم توانايي تهيه دارو،‌ مجبور به تحمل رنج و مرگ هستند.»

ليلاز افزود: «به جاست كه به خاطر تدبيري كه صورت گرفت و منجر به حل شدن مساله بيماران سرطاني شد، كلاه خود را به احترام از سر برداريم. اما اين تنها نشانه‌ي روشن نيست و من نكات مثبت ديگري را نيز در اقتصاد ايران مي‌بينم.»

وي با بيان اينكه تقريبا نرخ رشد افزايش قيمت‌‌ها در همه عرصه‌ها غير از مواد غذايي متوقف شده است،‌ گفت: «بين بيست تا بيست و پنج درصد بر قدرت خريد اقشار مختلف افزوده شده است.»
 
ليلاز گفت:‌« در حال حاضر قدرت خريد كشاورزان، ‌كارگران، حقوق‌بگيران و اقشار ضعيف نسبت به يك ماه گذشته بين بيست و تا بيست و پنج درصد افزايش يافته است. از اين رو براي چهل روز ما دستاوردهاي خيلي خوبي تا حالا داشته‌ايم.»

اين كارشناس مسائل اقتصادي گفت:‌ «در عرصه بين‌المللي ما دستاور‌هاي خوبي داشته‌ايم و برخي از تحريم‌هاي مهم از جمله تحريم‌هاي كشتيراني، ‌نفت و گاز برداشته شده است و اين بدان معناست كه كالاها با قيمت كمتري وارد كشور خواهد شد.»
 
ليلاز ادامه داد: «مي‌توان انتظار داشت آثار رفع تحريم‌هايي كه تا كنون اتفاق افتاده از آذر ماه به بعد خود را نشان داده و به صورت نامحسوسي قيمت‌ها كاهش يابد.»

وي افزود: «‌اگر اين كاهش قيمت دلار كه در بازار اتفاق افتاده است تداوم پيدا بكند، شما شاهد افت شديد قيمت‌ها در بازار خواهيد بود.»

ليلاز گفت: «اگر قيمت‎‌ها هنوز كاهش معنا دار نيافته است دليل آن اين است كه به خاطر واردات اين كالاها با دلار 3500 و 3600 توماني يك مقاومت غير‌ارادي و گريز ناپذير در بنكداران و واردكنندگان است كه جلوي كاهش قيمت كالاها را در بازار بگيرند اما دليلي ندارد كه از اين به بعد با واردات كالا با دلار ارزان‌تر، قيمت‌ها كاهش نيابد.»

اين كارشناس اقتصادي افزود: «عملا روزهاي خوب اقتصاد ايران از نيمه شهريور به اين سو شروع شده است.»
 
ليلاز در پاسخ به اين پرسش كه آيا دستاوردهاي اقتصادي دولت در گرو تغييرهايي اساسي در سياست خارجي است،‌ گفت: «عنصر تحريم هيچگاه داراي نقش تعيين كننده نبوده است. البته اين مساله در اقتصاد ايران تاثير دارد و در حال حاضر هم بسيار مهم شده است و دليل اين مساله آن است كه وابستگي ارزي ما به خارج از كشور، در خلال دو دولت قبلي تقريبا سه تا چهار برابر شده است.»
 
وي ادامه داد: «بيست در صد توليد ناخالص داخلي ايران در سال 1390 از خارج وارد شده است. وقتي شما ناگهان يك تحريم را به سيستمي تحميل مي كنيد كه خودتان وابسته‌اش كرده‌ايد، ‌اثرات ناگوار زيادي به وجود خواهد آمد.»
 
ليلاز افزود: «تحريم اثرات منفي دارد و به خاطر سو تدبيرهاي دولت نهم و دهم به عامل مهمي تبديل شده است اما اولا تعيين‌كننده نيست و ثانيا ما با اعمال تدابير در داخل، مي‌توانيم به اين تحريم‌ها غلبه كنيم.»

ليلاز با بيان اينكه ريشه تمام مشكلات ايران در داخل بوده است،‌ گفت: «مگر در اين چهل روز استقرار دولت جديد چقدر تحريم‌ها برداشته شده است كه ما شاهد دستاورد‌هاي مثبت اقتصادي باشيم.»

وي ادامه داد: «مساله دارو چرا حل شد، ‌چرا مشكل ارز درمان پایان يافت، ‌آيا عرضه دلار افزايش يافته است يا اينكه ديگر مردم مانند دولت قبلي هر روز در انتظار يك شوك از سوي دولت نيستند.»

اين كارشناس اقتصادي افزود: «در حال حاضر رييس جمهوري بر سر كار است كه وقتي با دانش آموزان صحبت مي‌كند همان‌قدر فرهيخته،‌ مرتب و منطقي صحبت مي‌كند كه با ديگر اقشار و رهبران خارجي صحبت مي‌كند.»

وي گفت: «مردم ديدند كه رييس جمهورشان حرف‌هاي منطقي عنوان مي‌كند و معلوم است كه با چنين رويكردي از سوي دولت، تحريم‌ها شكسته شود. انگليس ممنوعيت مسافرت اتباعش را به ايران لغو كرد،‌ تحريم هفت بانك و كشتيراني ايراني از بين رفت و تحريم سويفت هم شكسته خواهد شد. واقعيت اين است كه اراده‌ي روشني كه در داخل ايران به تقويت تحريم‌ها كمك مي‌كرد، ديگر وجود ندارد.»