پورتال جامع علوم انسانی ؛خدمات آموزشی و مطالعات فرهنگی
وبسایت آموزشی؛ فرهنگی ؛ پژوهشی و خبری - داود غفاری - علم باید درباره زندگی سخن بگوید اگر میخواهید آن را تغییر دهید.رولان بارت
رسانه ملی در نقل یکی از اخبار پایگاه اطلاع رسانی دولت مرتکب اشتباه معنی دار و عجیبی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، روز چهارشنبه(اول آبان) یک خبر در خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد که در آن به لغو مصوبه موسوم به "مهرآفرین" اشاره شده بود.
بخش دیگری از خبر منتشر شده پایگاه اطلاع رسانی دولت به بندهای دیگری از مصوبه مذکور که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است اشاره دارد که مربوط به انجام و اجرای استخدام در دستگاه های دولتی و اجرایی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون بودجه 1392 مصوب مجلس شورای اسلامی است.
اما رسانه ملی در اقدامی قابل تامل و عجیب- که انتظار آن نمی رفت- در بخش های مختلف خبری و در میان عناوین گوناگونی که از این خبر انتخاب کرده بود تلاش نمود تا چنین وانمود کند که مصوبه مذکور در جلسه امروز دولت به تصویب رسیده و اعلام شده است در حالی که چنین موضوعی نادرست بوده و از اساس کذب است.
به نظر می رسد اشتباه فاحش بخش خبر صدا و سیما در این اقدام غیرحرفه ای اول به دلیل عدم رعایت اصول حرفه ای و خبری در نقل خبر از منبع اصلی-یعنی پایگاه اطلاع رسانی دولت- است.
منشا دوم اشتباه صداوسیما؛ برداشت نادرست از همزمانی انتشار این خبر در خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت و برگزاری جلسه هیئت وزیران در روز چهارشنبه است در حالیکه انتشار مصوبات و تصمیمات هیئت وزیران یک رویه معمول و همیشگی و مستمر بوده و اصحاب رسانه و مدیران کشور و همچنین کاربران عادی پایگاه اطلاع رسانی دولت با آن آشنا هستند. به بیان دیگر این مصوبه چند روز قبل از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و زمان بندی انتشار و اطلاع رسانی درباره آن بر اساس کنداکتور پایگاه اطلاع رسانی دولت در اول آبان ماه انجام شده است.
همچنین باید این نکته به استحضار مخاطبان گرامی رسانده شود که مصوبه مهرآفرین در پی اشکالات متعددی که از سوی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به دولت اعلام شد؛ ملغی شده است.
در عین حال دولت تدبیر و امید پس از لغو مصوبه مهرآفرین-بنا به دلایلی که گفته شد- دستگاه های اجرایی و استانداری ها را مکلف کرد تا فرآیند استخدام و جذب نیروی انسانی خود را بر اساس نیازهای خود و در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری دنبال کنند.
از سوی دیگر خطای رخ داده در پوشش خبر مذکور ممکن است این بدبینی را نیز به مخاطبان القا کند که دولت در شب عید، مصوبه ای بر خلاف انتظار و منافع مردم داشته است دز حالیکه مرور بندهای مختلف این مصوبه نشان می دهد که دولت علاوه بر رعایت قانون و تذکر مجلس برای لغو مصوبه مهرآفرین ، دستگاه های اجرایی را به پیگیری و پاسخ به مطالبات و انتظارات مردم درباره موضوع استخدام درچارچوب قوانین موضوعه کشور مکلف کرده است.

این عضو جامعه ی مدرسین حوزه علمیه ی قم سال 84 فردای انتخاب شدن احمدی نژاد در مقابل هاشمی رفسنجانی، گفت: مردم با انتخاب خود نشان دادند که برای آن ها دین و ارزش ها حرف اول را می زند و هنوز این مقوله، تعیین کننده ی سرنوشت است. مردم در مرحله ی اول و دوم انتخابات نشان دادند که ارزش های بیهوده ی غرب در نزد آن ها جایگاهی ندارد. رییس جمهور آینده، مهم ترین اولویتش گشودن گره از کار مردم و حل مشکلات آن ها در سایه ی دین است.

 احمد خاتمی دوشنبه 29 مهر 92 گفت: «آقایی می آید، هشت سال حکومت می کند و می رود، اما این آرزو به دل آدم می ماند که یک بار بگوید، ببخشید، آنجا اشتباه کردم». این در حالی است که خود ایشان به خاطر دعوت به حمایت از محمود احمدی نژاد در انتخابات، در عملکرد او شریک بوده و در صورت انتظار از احمدی نژاد برای عذرخواهی، خود نیز یک عذرخواهی به مردم بدهکار است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این عضو جامعه ی مدرسین حوزه علمیه ی قم سال 84 فردای انتخاب شدن احمدی نژاد در مقابل هاشمی رفسنجانی، گفت: مردم با انتخاب خود نشان دادند که برای آن ها دین و ارزش ها حرف اول را می زند و هنوز این مقوله، تعیین کننده ی سرنوشت است. مردم در مرحله ی اول و دوم انتخابات نشان دادند که ارزش های بیهوده ی غرب در نزد آن ها جایگاهی ندارد. رییس جمهور آینده، مهم ترین اولویتش گشودن گره از کار مردم و حل مشکلات آن ها در سایه ی دین است.

بعد از گذشت 4 سال، یعنی در انتخابات سال 88 برخی اعضای جامعه ی مدرسین از محمود احمدی نژاد حمایت کردند که این به معنی حمایت از آن 4 سال و دعوت از مخاطب برای رای به انتخاب مجدد احمدی نژاد برای ریاست بر دولت تا سال 92 بود.

اما از سال آخر به تدریج انتقادهایی شنیده شد، از جمله درباره ی همان «دین و ارزشها» که سیداحمد خاتمی انتخاب احمدی نژاد را دلیل توجه به آن می دانست. او در سال 91 با اشاره به صحبت های آن زمان احمدی نژاد در باره ی فردوسی گفت: گفتن اینکه شاهنامه تفسیری از قرآن کریم است، نشان دهنده نبود آشنایی با قرآن و شاهنامه است. ایران منهای اسلام افتخار نیست. 33 سال دین این کشور را اداره کرده و کسانی که امروز تریبون دارند مراقب صحبت های خود باشند.

هر چند این گلایه ها باعث نشد که در انتخابات 92 راهی متفاوت در پیش گرفته شود؛ سیداحمد خاتمی پیش از انتخابات خرداد 92 منتقد حسن روحانی، کاندیدای پیروز انتخابات بود و در یک سخنرانی گفت: «به فضل خدا در روز 24 خرداد شاهد حضور حداکثری در پای صندوق های رای خواهیم بود و اگر شما مردم عزیز به «جریان ارزشی» رای بدهید جریانی که گفتمانش، گفتمان انقلاب اسلامی است، خواهید دید که بعد از انتخابات غرب عقب نشینی خواهد کرد». وی با انتقاد از سخنان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری [یعنی حسن روحانی] که گفته بود درست است که انرژی هسته ای حق مسلم مردم است اما زندگی کردن و مرفه زندگی کردن نیز حق مسلم مردم است، افزود: چه کسی گفته که زندگی کردن حق مسلم ما نیست یعنی واقعا نظام نمی خواهد مردم زندگی کنند و این یک شعار اغواگرایانه است.

اما پس از شکست سعید جلیلی و پیروزی حسن روحانی، در تیرماه دوباره زبان به گلایه گشود که :ما از دولت محمود احمدی نژاد انتظار همراهی بیشتری با ولایت داشتیم. یکی از نقاط ضعف این دولت، دلبستگی به یک فرد خاص [مشایی] بود و همه ی خوبی ها را فدای یک نفر کرد.

سید احمد خاتمی، امام جمعه ی موقت تهران امروز در پندی اخلاقی به درستی می گوید: «عذرخواهی های صادقانه و صمیمانه عنصر بسیار کمیابی در کشور ما است. آقایی می آید، هشت سال حکومت می کند و می رود، اما این آرزو به دل آدم می ماند که یک بار بگوید، ببخشید، آنجا اشتباه کردم». اما این سید آیا تصور نمی کند که اگر احمدی نژاد به دلیل ناتوانی در برآورده کردن شعارهایش باید مواخذه شود یا عذرخواهی کند، کسانی از جمله او نیز باید پاسخگوی معرفی احمدی نژاد به رای دهندگان و جامعه باشند؟

علم الهدی روز گذشته در دیدار با کادر مجموعه سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در دفتر خود گفت: ما علما در جمهوری اسلامی ایران دلواپس هستیم.و شما بسیجیان علاوه بر این دلواپسی آرمان گرا نیز هستید و این بسیار برای اسلام ارزشمند است.
... علم الهدی در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص شرایط اصولگرایان پس از انتخابات گفت: اینکه در انتخابات فکر کنید اصولگرایان شکست خورده اند را من اصلا قبول ندارم در حال حاضر سه ماه است که دولت یازدهم مستقر شده و تمام تلاش خود را در حساس ترین نقطه کشور یعنی خراسان رضوی جهت تشکیل شورایی برای خود انجام داده اند؛ اما موفق نشده این یعنی ما اصولگرایان هنوز قدرت داریم.
 
آیت الله علم الهدی ادامه داد: تا به همین امروز دولت یازدهم شش نفر را در مشهد مقدس جهت تصدی پست استانداری تا مرز حکم دادن جلو برده است؛ اما نتوانسته از این میان شخصی را بر این مسند بنشاند مشخص است که اصولگرایی هنوز شکست نخورده است این عملیات روانی است که اصلاح طلبان راه انداخته اند تا اصولگرایان را منزوی کنند.
 
وی به میزان پایین رای دولت روحانی اشاره کرد و گفت: دولتی که سر کار آمده 3.49 درصد رای مردم را با خود ندارد و این تقریبا یعنی نصف آرای ملت ایران اگر تنفیذ رهبری نبود این دولت قدم از قدم نمی توانست بردارد و اینکه ما بگوییم در مجموع نفوذ قدرت را در کشور باید نگاه کنیم این خیلی معیار نیست.
 
امام جمعه مشهد به تفکرات روحانی به عنوان شخصی که دوستدار رهبری است نگاه کرد و افزود: رئیس جمهوری اسلامی ایران از تبار اصلاح طلبان نیست گرچه در برابر تصمیم گیری های آنها نیز سفت و محکم مقابله نمی کند؛ اما از جنس خاتمی و مبانی فکری او نیز نمی باشد در حال حاضر روحانی در خصوص تصمیم گیری های مهم خود هیچ شخصی را به اندازه رهبری قبول ندارد.
 
90 درصد از کسانی که به جلیلی رای دادند در حقیقت به گفتمان انقلاب رای دادند 
آیت الله علم الهدی به کاندیدایی ریاست جمهوری دوره یازدهم اشاره کرد و افزود: جلیلی کاندیدایی بود که تقریبا 90 درصد از آرای خود را به دلیل گفتمان انقلابش به دست آورد؛ اما دیگر کاندیدای دور یازدهم در مسئله مدیریتی و اداره کشور آرا را به خود اختصاص دادند.
 
وی به فرموده مقام معظم رهبری به جلیلی اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری به جلیلی پس از چهار میلیون رایی که کسب کرد گفتند: «این چهار میلیون نشانگر وجود یک جوهره در این جامعه است».
 
عضو خبرگان رهبری در مجلس ادامه داد: اکثر افرادی که به جلیلی رای دادند دانشجویان طلبه ها و اکثرا جوان و پرانرژی بودند این چهار میلیون جوهره انقلاب هستند و ما باید آنها را منسجم تا دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری حفظ کنیم این چهار میلیون همان افرادی هستند که اگر الان جنگ میان ایران و آمریکا شکل بگیرد در میدان جنگ خط مقدم و عقبه آن خدمت خواهند کرد.
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه جریانی که روی کار آمده جریان ما نیست، گفت: درست است که اصلاح طلبان اکنون امور را تا حدودی در دست گرفته اند؛ اما وظیفه ما غصه خوردن و به گردن گرفتن نیست با وجود گذشت سه ماه از استقرار دولت جدید اما تورم هنوز سرجایش است و تکان نخورده و مرغ نیز به کیلویی 7000 تومان رسیده اگر دولت اصولگرا الان بر سر کار بود آنها چگونه رفتار می کردند ما نیز باید از دولت دلیل این ناتوانی را مطالبه کنیم.
 
وی در ادامه تحریم های موجود در کشور را نتیجه عدم مدیریت داخلی دانست نه فشار آمریکا و بیان داشت: آنچه که امروز اقتصاد ما را این چنین دچار بحران کرده است عملکرد ضعیف احمدی نژاد در شش ماه آخر دوران ریاست جمهوری اش بود.
دریک نگاه :
آقای علم الهدی گفتید که :
**در حال حاضر سه ماه است که دولت یازدهم مستقر شده و تمام تلاش خود را در حساس ترین نقطه کشور یعنی خراسان رضوی جهت تشکیل شورایی برای خود انجام داده اند؛ اما موفق نشده این یعنی ما اصولگرایان هنوز قدرت داریم.!!!
یعنی شما همانطور که اذعان می فرمایید نمی گذارید دولت اقداماتش را بر اساس سیاست تدبیر انجام دهد چون امید مردم برایتان مهم نیست!! اخوب ماشاالله به قدرت شما!!

** به میزان پایین رای دولت روحانی اشاره کردید و گفتید: دولتی که سر کار آمده 3.49 درصد رای مردم را با خود ندارد و این تقریبا یعنی نصف آرای ملت ایران!! یعنی نصف مردمی که رای نداده اند! حتما به کاندیدای مورد حمایت شما ؛ آقای جلیلی رای داده اند. یاللعجب!!

** حضرت علم الهدی ! در جای دیگر گفتید: اکثر افرادی که به جلیلی رای دادند دانشجویان طلبه ها و اکثرا جوان و پرانرژی بودند این چهار میلیون جوهره انقلاب هستند و ما باید آنها را منسجم تا دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری حفظ کنیم این چهار میلیون همان افرادی هستند که اگر الان جنگ میان ایران و آمریکا شکل بگیرد در میدان جنگ خط مقدم و عقبه آن خدمت خواهند کرد. «دست شما درد نکند یار احمدی نژاد حتی تا آن روز های آخر !! »
یعنی حقیر و خیلی از دوستان و هم رزم هایم که بیشتر دوران جوانی خود را در جبهه های جنگ گذرانده ایم و به کاندیدای شما رای نداده ایم همه همه جوهره انقلاب نداریم!!
** و... و ... و ... !!
** کوتاه سخن اینکه خدایا همه آنهایی که ما را فتنه گر و وابسته به این و آن و ... معرفی می کنند و به راحتی خوردن یک جرعه آب به همه بزرگان و السابقون و نیروهای خط امامی ؛ اصلاح طلبان نیک سرشت و آزادیخواهان میهن پرست و ... این مرز بوم که در بزنگاه ها برای حفظ عظمت آیین مردم و عزت کشور عزیزمان ایران همیشه و در همه حال در صحنه حاضر بوده و هزینه های فراونی را نیز از بدو انقلاب تا کنون متحمل شده اند! و هر انگی که دلشان بخواهد می زنند به خودت واگذار می کنیم !!
به قول فرزند گرامی شهید همت: امروزه متاسفانه تفکری قدرت پیدا کرده که به هموطنانش هم به دیده دشمن خونی می نگرد و در برابر کوچکترین انتقادی صحبت از بگیر و ببند و سرکوب می کند . صاحبان همین تفکر که اکثریت قریب به اتفاقشان سبقه انقلابی و ایثارگری مشخصی ندارند ، به یاران قدیمی انقلاب و دفاع مقدس ، با کوچکترین انتقادی انگ "ضد انقلاب" زدند و می زنند و زمینه زندانی شدن برخی از آن ها را فراهم کردند . حال در نظر بگیرید وقتی با السابقون چنین برخوردی می کنند با دیگران چه ها می کنند .. البته خوشبختانه در انتخابات اخیر قدرت این جریان کاهش پیدا کرد و این جای امیدواری دارد .